NL / EN

do. 27 februari 2014

Jaarverslag 2013

Het jaarverslag 2013 van het Fonds Podiumkunsten is gereed. Deze nieuwe cultuurperiode begon met veel, soms ingrijpende veranderingen. De meeste stonden al aangekondigd in het beleidsplan 2013-2016, Naar een nieuw evenwicht.

Het besluiten over subsidieaanvragen is de kernactiviteit van het Fonds Podiumkunsten. Daarnaast introduceerden we een aantal nieuwe regelingen om te voorzien in door bezuinigingen ontstane leemtes, met name daar waar het gaat om talentontwikkeling en om continuering van de collectieve internationale promotie mogelijk te maken.

We volgden nauwgezet de tachtig door het Fonds Podiumkunsten meerjarig gesubsidieerde ensembles en gezelschappen, die hun subsidie sinds 2013 directer gekoppeld weten aan prestaties. Onze eerste indruk van de resultaten is positief.

Ook de podiumkunstensector heeft te maken met veranderingen die zich overal in de wereld voltrekken als onvermijdelijke gevolgen van globalisering, digitalisering en vergrijzing. Zij bieden kansen op nieuwe betekenisvolle ontwikkelingen, maar maken bepaalde culturele ontwikkelingen ook onomkeerbaar. Naast de reguliere taken hebben we ons daarom achter de schermen intensief beziggehouden met het identificeren van de belangrijkste vragen waarop we een antwoord moeten vinden om een toekomstbestendig instrumentarium te kunnen ontwikkelen.

U leest hierover en over de uitvoering van de minstens zo belangrijke andere activiteiten in het jaarverslag.

jaarverslag 2013

jaarverantwoording 2013

meer publicaties

publicatie/i_034/jaarverslagoostwestthuisnietbestnbefotog.jpg
publicaties - 15 mrt 2016

Jaarverslag 2015

publicaties - 01 feb 2016

Beleidsplan 2017– 2020

'Vitale Verbindingen' is de titel van het Beleidsplan 2017-2020.Het plan laat zien hoe we ons inzetten voor een gezonde podiumkunstensector; een die laat zien hoe vitaal de verbinding is tussen het Nederlandse publiek en hún podiumkunsten.

Het kwantitatieve deel van het onderzoek naar de meerjarige regeling, dat Fonds Podiumkunsten begin dit jaar over 2013 liet doen, is herhaald met de cijfers van 2014. Uit het onderzoek blijkt dat op dit vlak 2014 geen heel ander beeld geeft dan 2013.

publicaties - 24 jun 2015

Supplement Fonds on Tour

We vonden het belangrijk verschillende perspectieven actief te betrekken bij onze beleidsvoorbereiding. Dit supplement is de weerslag van verhitte discussies, enthousiaste pleidooien en nieuwe inzichten.

Het Fonds Podiumkunsten heeft zijn meerjarige regeling tegen het licht gehouden door gesprekken te voeren met alle meerjarige instellingen en een onderzoek te laten doen door de Erasmus Universiteit. Dit heeft geleid tot een rapportage.

publicatie/i_027/thedogdaysareovercopyrightcocoduivenvoor.jpg
publicaties - 04 mrt 2015

Jaarverslag 2014

Het Fonds Podiumkunsten heeft de productiesubsidies en de subsidies voor composities laten evalueren door KWINK Groep.

publicaties - 03 apr 2014

Dienstverlenings­onderzoek

Aanvragers ervaren het Fonds Podiumkunsten als een professionele publieke subsidieverstrekker met betrokken medewerkers en in de basis goede aanvraagprocedures.

publicaties - 27 feb 2014

Jaarverslag 2013